På väg bort efter bara åtta matcher på fem år

Bild till nyheten På väg bort efter bara åtta matcher på fem år

Kaide Gordon kom fram som en virvelvind under Jürgen Klopp, men upprepade skador saboterade utvecklingen. Nu väntas han lämna klubben permanent.

Högeryttern värvades till akademin som 16-åring från Derby i februari 2021 och redan några månader senare fick han chansen i A-laget under Klopp.

Men efter fyra framträdanden under säsongen 2021/22, inklusive ett mål mot Shrewsbury i FA-cupen, hade Kaide Gordon vårt att ta nästa steg då växtrelaterade skador satte käppar i hjulet. 

Han missade hela 19 månader av viktig utveckling, vilket var en rejäl besvikelse eftersom han snabbt blev en favorit bland fansen tack vare sin orädda offensiva spelstil och blixtsnabba fart.

Nu rapporterar The Athletic att allt tyder på att Gordon lämnar klubben permanent i sommar och att det finns ett flertal intresserade klubbar i Championship, bland annat moderklubben Derby.


Den gångna säsongen spelade han bara nio matcher i U21 innan han åkte på en meniskskada i december och gick miste om en ny utlåning i januari.

Men med fyra mål och tre assist visade Kaide att han trots allt är för bra för att spela akademifotboll.

Nu när han är återställd igen är han inte längre behörig att spela i U21 eftersom han fyller 22 år i oktober.

Ett nytt kapitel väntar i karriären, men situationen är högst oklar. Han har trots allt bara spelat åtta gånger för A-laget på fem år sedan genombrottet, utöver 15 matcher på lån i Norwich och Portsmouth förrförra säsongen.


Vi behöver ditt stöd under 2026/27
Bli medlem/abonnera på LFC.se
299 kr/år och 99 kr/år för familjemedlem
Läs om våra medlemsförmåner

♥️

0 kommentarer

Du måste vara inloggad för att kunna läsa kommentarer.
  • Annons
  • Annons
  • Annons
Stöd våra sponsorer