2024-07-03
Liverpool har använt sig av Husqvarnas produkter sedan 2021 och gräsklipparna går non-stop på Anfield samt på träningsanläggningarna i Kirkby och på Melwood.
Nu blir företaget dessutom officiell partner i ett mångårigt avtal – det är dock oklart hur mycket det är värt i pengar.
Det är också första gången som Liverpool och Husqvarna ingår ett sådant typ av samarbete.
För att fira samarbetet har man släppt denna småroliga video.
Our grounds team have been making the most of the off-season 😅🌱@UK_Husqvarna | #ad pic.twitter.com/2QNpHLRDhA
— Liverpool FC (@LFC) July 3, 2024
Liverpool kommer att bidra till att stärka Husqvarnas globala varumärke genom innehåll och aktiveringar på sina sociala plattformar vars globala följarskara uppgår till över 186 miljoner. Därutöver kommer Husqvarna att synas på Anfields digitala skärmar under matcherna som årligen ses av över 400 miljoner tv-tittare världen över.
– Vi är otroligt glada över partnerskapet med Liverpool FC, en globalt erkänd och prestigefylld institution som delar våra värderingar, vårt innovativa förhållningssätt och engagemang för hållbarhet. Tillsammans skapar vi upplevelser för fans och kunder världen över, och vi ser fram emot att göra många bra saker tillsammans, både på och utanför planen, säger Yvette Henshall-Bell, President Europe, Forest & Garden Division på Husqvarna.
Liverpool fortsätter därmed att locka viktiga sponsorer. Bara under det senaste året ingår Google Pixel, Peloton, UPS och Japan Air i portföljen av samarbetspartners.
Säkra sajtens överlevnad!
Bli medlem/abonnera på LFC.se
299 kr/år och 99 kr/år för familjemedlem
Läs om våra medlemsförmåner