2022-09-29
Nyheten bekräftas på klubbens officiella hemsida där Ben Latty, kommersiell chef, kommenterar samarbetet.
– Vi är väldigt glada över att Coca-Cola ansluter till vår familj av officiella partners. Vi ser fram emot att se till att det här samarbetet växa och vi ger Coca-Cola ett varmt välkomnande till Anfield.
– Vi är väl medvetna om betydelsen av att samarbeta med ett likasinnat varumärke där vi kan använda vår gemensamma räckvidd på ett positivt sätt.
– Liverpool FC och Coca-Cola är två ikoniska globala varumärken som nu arbetar tillsammans för att skapa magiska upplevelser och unika stunder för supportrar som inte kan köpas för pengar.
– Ambitionen med alla våra samarbeten är att arbeta med de mest inspirerande och innovativa varumärkena i världen och Coca-Cola passar in i våra ambitioner på alla sätt.
När Liverpool vann ligacupen hette den egentligen Coca-Cola Cup av sponsormässiga skäl. Coca-Cola är idag partners med ett stort antal klubbar och har sponsrat FIFA och VM sedan 1978.