Ser sociala medier som en barometer

Bild till nyheten Ser sociala medier som en barometer
Ian Ayre lovar att Liverpool FC uppmärksammar vad fansen skriva på olika sociala medier.

Ayre berättade under dagens Web Summit i Dublin att klubben har några anställda som följer vad fans skriver på sociala medier.

”Om vi hade följt alla råd som vi fått på sociala medier, skulle vi inte ha tid att arbeta alls. Vi ser sociala medier som en barometer. Det är ett bra verktyg för att få en känsla för vad folk tror och tycker om laget”, förklarade Ayre.

”Det finns massor av olika människor. Människor som går på matcherna är lite annorlunda än de många miljoner som tittar på TV”, fortsatte Liverpools verkställande direktör.

”När vi känner att det finns en stabil trend eller meddelanden som upprepas av många, både bra och dåliga, är detta en bra indikator för oss. Precis som det skulle vara det för alla andra företag.”

”Vi har folk som undersöker och tittar på dessa meddelanden. Det är vad vi gör. Precis som alla andra företag, måste vi lyssna på våra kunder. Det betyder inte att vi är på väg och köper spelare på uppmaning av fansen.”

”Men om folk talar om vad vi gjorde i en match eller vad de tycker om managern, är det självklart något vi tittar på, för att få en uppfattning om vad som händer.”

Källa: Liverpool.no

  • Annons
  • Annons
  • Annons
  • Annons
  • Annons
  • Annons
Stöd våra sponsorer