Quantcast

Nästa match (Träningsmatch)

Hertha Berlin klubbmärke Hertha Berlin (B)

torsdag 29 jul 20:20

Dagens spelare/fotboll

Forum » Övrig fotboll » Dagens spelare/fotboll
Antal kommentarer: 3
2021-04-05 19:28, PeGe74

Det kan knappast bara vara jag som anser att "fuskandet/försöken" att få fördelar inom spelet har blivit för mkt?!?! Spelare som filmar å överreagerar å vänder å vrider på sig i smärta för få fördel, när dom sen inte får det springer dom som aldrig förr. Jag personligen tycker detta har dödat en del av fotbollen. Å jag tycker det e lika illa när våra spelare gör det.

Liverpool 4-ever....4-ever Liverpool!!
2021-04-10 10:53, Hjalle

Håller med! Det här är något VAR skulle användas till i stället för att jaga millimeteroffsider. Ge filmare gult kort så kanske det minskar i alla fall. Sen tycker jag även att det blivit mer spelförstörande i samband med inkast, och frisparkar. Spelare håller i bollen, petar bort den och ställer sig precis intill bollen för att förhindra snabbt igångsättande. Även detta måste stävjas med varningar. Ser ju snart ut som italienska ligan på 80-talet.

2021-04-14 18:01, Terry McD

Intressant ämne och det slog mig just att jag nästan aldrig läser i detta forum. Borde vara mer aktivitet här 🙂

Min bild är att filmningar ligger på ungefär samma nivå som det gjort under en lång tid. Men den nivån är fortfarande väldigt illa och precis som Hjalle skriver, skulle man kunna stävja detta mha tekniken.

Men precis som ni är inne på, så handlar det inte bara om rena filmningar, utan alla möjliga knep för att få fördelar. Allt det här som Hjalle räknar upp får passera alldeles för enkelt. Här tror jag att man behöver ha nya direktiv i samband med en ny säsong. Inför nästa säsong borde man informera om att nu blir det noll tolerans mot den sortens tilltag. Alltid varning när spelaren tar med sig bollen.

Och börja håll lite koll på hur länge målvakten håller i bollen. Om alla tycker att 6 sek är för kort, så får man väl ändra regeln. Ingen poäng att ha en regel som ingen bryr sig om.

Kommentera i tråden