Quantcast

Nästa match (Premier League)

Arsenal klubbmärke Arsenal (H)

måndag 28 sep 21:00

NYFÖRVÄRV I SOMMAR?

Forum » Liverpool FC » NYFÖRVÄRV I SOMMAR?
Antal kommentarer: 239
2012-04-16 10:22, Mark

Jaha, då är det bara månader tills transferfönstret öppnar igen.

Vad tycker ni?
Är truppen bra som den är eller behövs det något nyförvärv?
Vilka ska evetuellt bort och vilka ska stanna?

Jag tycker fortfarande att vi behöver en riktigt kreativ ytter som kan utmana och som kan göra det riktigt bra.
Några namn som vore bra(dröm) där är:
Adam Johnson
Jesus Navas
Menez
Özil

Och om nu Carroll tyvärr inte skulle komma igång mer med målskyttet så behövs ju någon ny striker också, Speciellt om Suarez skulle gå och skada sig också.
Några drömnamn där för mig är:
Fernando Llorente
Cavani
Lavezzi
Higuain
van wolfswinkel

Vad tycker ni?

YNWA

"Mission impossible is accomplished"
2012-04-16 12:34, todi97

shaqiri kommer spela i bayern nästa säsong, annars är det en drömvärvning!

2012-04-16 13:20, Plzd2beatU

Messi, Ronaldo, Xavi, Iniesta, Dani Alves, Thiago Silva, Hazard, Mario Götze, Hulk, Cavani, Lavezzi, Zlatan, Neuer.. Dessa är mina drömvärvningar och dom känns ganska realistiska oxå.

2012-04-16 14:59, V1klund93

Plzd2beatU, du tog orden ur munnen på mig!

2012-04-16 16:11, PEACErich77

jag tycker inte vi behöver någon cavani eller llorente. Carroll har gjort det bra och har potential att bli riktigt bra. Bättre att köpa in en ung inhoppare a la Hernandez.

En kreativ mittfältare som kagawa, götze, honda, kaka, eriksen etc.

Sen som grädde på moset... ALONSO TILLBAKA TACK!

2012-04-16 20:22, Quistiansson

Tycker Liverpool bör börja spela en variant på 4-3-3 till nästa säsong då 4-4-2 känns rätt föråldrat. Vill se denna uppställning när transferfönstret stänger i sommar:

Reina

Johnson, Skrtel, Agger, Enrique

Lucas, [Nyförvärv]
            Gerrard

[Nyförvärv], Carroll(Gärna ett nyförvärv som alternativ här), Suarez

2012-04-22 14:31, DaDa

Sebson jag håller med dig angånde köp! Skulle vilja se Dempsey i den röda tröjan!

Men att sälja Henderson och Shelvey är de dummaste jag hört, båda två växer och kommer ta större roll till nästa säsong.

2012-04-22 14:31, Ottosson

Sälja Henderson!? Har folk inte lärt sig någonting efter "Lucas"? Det tar tid för unga spelare att blomma ut. Ge Henderson tid för fan.

2012-04-22 14:36, Mark

dagens sanning där Ottosson!

2012-04-22 18:59, captenG

En målskytt som inte prickar ramen eller får ut bollen till hörna skulle vara bra... :)

2012-04-22 22:37, Jose Enrique

Tror inte en ny målskytt behövs, det som behövs är mittfältare.
Kuyt,Spearing,Hendo,Maxi spelade idag. Det är inte toppklass på det mittfältet. Nästa år vill jag se: Ben Arfa, Lucas, Gerrard/Eriksen, Downing
Sälj Adam
Tveksam till Reina i mål. Sterling känns som han kan ta steget upp och han tycker jag bör bli utlånad till Swansea som spelar offensiv fotboll. Sinclair kan gå motsatt väg?

Förövrigt tycker jag det ser bra ut och jag stöttar det Kenny håller på med

Förslag
Ut:
Adam(5£)
Carra(tyvärr håller han inte måttet,ledarroll?)
Aqua(får aldrig nån chans)(6£)
Cole(2£)
Maxi(gör många mål men är gammal och inte jättesynlig i spelet)(2£)
In: Eriksen(25 £)
Ben-Arfa (17£)
Sinclair(15£)

2012-04-22 22:39, Jose Enrique

Granero är ett annat intressant namn som länkats med Liverpool. Billigare än Eriksen.

2012-04-30 09:52, G

ursäkta 3 post men sidan svarar inte så bra

2012-04-17 01:45, Plzd2beatU

Quistiansson det är skrämmande men det är exakt mina tankar som du föreslagit! Exakt!

Såå.. får vi spekulera lite.

En spelmotor/kreatör på mitten som är realistisk, då skulle jag hålla mina tummar hårt som fan för Christian Eriksen i Ajax. En framtida storstjärna som redan nu skulle gå rätt in i våran startelva. Vi har sedan tidigare ett gott samarbete med Ajax iom Suarez och jag tror att mr Eriksen gärna går till oss. 
Alternativ 2 får bli Thiago från Barca om han är sugen.. har läst att han är bitter på att sitta på bänken och med Xavi, Iniesta, Fabregas och Busquets före så lär han bli kvar där ett tag till.

Som "högerytter/högeranfallare" har jag svårare att hitta ett självklart förstaval. Adam Johnson från City har jag alltid varit svag för och om han inte vill fortsätta vara en rotationspelare/bänknötare där ser jag gärna att han kommer till oss.
Mauricio Isla från Udinese är även han ett mycket intressant alternativ, men jag föredrar nog Johnson ärdå som förstaval.

Som anfallare och eller komplement till Carroll/Suarez finns det bara ett namn som jag ser som given. Fernando Llorente från Bilbao. Han är alldeles för bra för att spela i det laget och jag tror att vi skulle kunna få honom. Fantastiskt bra både på huvudet och fötterna. Skulle bli jävligt dyr men kunde vi punga upp med £35m för Carroll så borde vi kunna punga upp med en liknande summa för honom.
Är även svag för Podolski men ryktet går ju att han är på väg till arsenal.. om inte får han vara mitt andra alternativ.

Släng in dom namnen i din startelva och krydda med en bänk bestående av Coates, Kelly, Hendo, Spearing, Shelvey, Downing, Bellamy, Sterling, Carra så har vi både spets i startelvan och bredd/tillväxt på bänken och reservlaget.

Säljas bör Kuyt, Maxi och Adam göras.. Kuyt och Maxi är två personliga favoriter men dom börjar bli till åren och vi bör frigöra löneutrymme för kommande värvningar. Adam... well kommentarer överflödiga.

2012-04-21 23:10, captenG

Min dröm är Falcao. Han känns realistisk också. En sisådär 30 milj. Pund skulle väl gå. Även han är alldeles för bra för att spela i ett sådant lag. 

Vi kanske skulle få enklare att locka honom om atletico missar europaspel?

2012-04-21 23:54, Ottosson

Falcao för 30 miljoner? Haha inte chans. Atletico de Madrid köpte honom för 40 miljoner Euro från Porto. Tror knappast man säljer honom för mindre än vad man köpte honom för efter en bra debutsäsong i La Liga.

Prio ett bör vara att få in en väldigt bra högerytter och en central mittfältare av grotesk klass!

2012-04-22 00:18, captenG

okej, hade inte koll på detta! 

2012-04-22 01:28, PEACErich77

varför inte Ricardo Vaz Te från West Ham, öööser in mål! ;)

2012-04-22 11:45, Sebson

Klaas-Jan Huntelaar - Schalke 04

Walter Gargano - Napoli
Clint Dempsey - Fulham
+ en ny mittbacksreserv till Skrtel och Agger. Jag litar inte på Carra längre...

Sälj: Henderson, och Shelvey/Adam

Tänkbar startelva:

Reina
Johnson-Skrtel-Agger-Enrique
Dempsey-Gerrard-Lucas-Kuyt
Huntelaar-Suarez

Bänk: Doni, (mittback), Kelly, Maxi, Spearing, Gargano och Carroll

2012-04-22 13:57, Stinkyofiddles

Varför ska vi sälja Shelvey? Dummaste jag har hört.

2012-04-23 11:47, climenko

Som många skriver, Eriksen vore en kanonvärvning. Sen tycker jag vi skall utnyttja Inters eventuella CL-miss. Sneijder vore kalas, faktiskt realistiskt. Samt en rutinerad backup i backlinjen.

Ut:
Adam
Maxi
Aqua
Carra(kvar i klubben)
Spearing

In:
Eriksen
Sneijder
Chivu

Tänkbar elva:
Pepe
Glen-Agger-Skrtel-Jose
Lucas-Eriksen
Gerrard-Sneijder-Downing
Suarez

2012-04-23 11:54, climenko

http://www.transfermarkt.co.uk/en/spieler/vertragsende/basics_IT1_2012.html

Samtliga spelare i samtliga ligor vars kontrakt löper ut 2012. Finns det några fynd?

2012-04-23 12:21, COL074

Simon Kjear - utgående enligt ovan länk och stabil försvarare, gillar iofs både Skrtel, Agger & Coates
Eriksen - Ajax - ung och skicklig

Gärna Johnson från City eller liknande ytter, snabb och irrationell
En grym avslutare, skiter i namn och prislapp så länge han gör mål, hade älskat att se Torres komma tillbaka och Alonso (drömmar)

Reina
Johnson, Agger, Kjear (Skrtel), Jose
          Lucas     Eriksen
                 Gerrard
    Johnson             Suarez
               Carroll (ny striker)

2012-04-23 13:03, charlie_w

Reina och backlinjen given, ser gärna en back-up till mittbackarna. En rutinerad mittback som kan hoppa in och göra en bra insats, varken mer eller mindre, om Agger eller Skrtel är skadad i någon viktig match. Jag gillar Coates, och visst kan han få 90 minuter mot mittenlag/bottenlag, men han är inte redo att spela 90 minuter mot Tottenham, City m.fl. Så en stabil back som får finna sig i att vara reserv till Agger/Skrtel i dom matcherna där Coates inte håller än. Lite som Carra är nu, men han börjar bli gammal... Kommer inte på någon just nu, men måste ju finnas massvis med "bra" mittbackar som kan agera back-up. Våra juniorer agerar back-up på ytterbackarna.

Sen ser jag VÄLDIGT gärna att vi spelar 4-3-3 nästa år. Tycker egentligen inte att vi behöver någon ny innermittfältare, vi har Gerrard, Lucas, Adam, Hendo, Spearing, Shelvey. Det räcker, skulle det inte räcka får vi väl spela med två innermittfältare ett tag om vi får fyra skadade samtidigt. OM vi ska köpa en innermittfältare, drömmer jag om Newcastles Tiote. Fan vad bra han är. Om vi inte är beredda att slanta upp pengar för honom tycker jag att vi ska spara pengarna.

I anfallet är Big Andy given i mitten, och Suarez lika given bredvid honom. Men jag vill se ett tre-manna-anfall, och det är här vi bör satsa våra pengar. Ta in en MÅLSKYTT, kosta vad det kosta vill. Ring Mourinho och kolla vem av Benzema och Higuain som går billigast. Antagligen Higuain. Och betala det dom vill ha för honom. 50 miljoner pund om det behövs. För det är det enda vi saknar, och vi kan inte hålla på att köpa spelare som kanske kommer göra mål. Vi behöver anfallare som vi VET kommer göra 20 mål i ligan när han har spelare som Gerrard och Suarez omkring sig.

Sälj: Cole, Aquilani, Maxi, Kuyt (ja jag vet)
Köp: Higuain/Benzema, Tiote (om möjligt)

Det räcker så, man kan inte byta ut hela laget år efter år. Vi har en bra trupp, vi saknar en målskytt.

2012-04-28 19:31, captenG

Marko Marin klar för Chelsea :(

2012-04-23 14:32, ebbers

Ni vet väl vad som har varit skillnaden mellan Liverpool och de mer framgångsrika lagen i år ?
Målskyttet.....
Liverpool har gjort 40 st , hittills, vilket innebär att vi ligger på 13´e plats totalt ifråga om målfabrikation. (bl.a efter Blackburn, Norwich, Sunderland, West Bromwich osv.)
City och United har gjort 86 och 87 mål.....
Vad vi behöver är sjutspetsar med sinne för mål.
Förslag:
Klaas-Jan Huntelaar, Luuk De Jong, Fernando Llorente,
Burak Yilmaz, Bas Dost, Sanharib Malki, Rodrigo Palacio, Martin Harnik

2012-04-23 14:32, ebbers

Ni vet väl vad som har varit skillnaden mellan Liverpool och de mer framgångsrika lagen i år ?
Målskyttet.....
Liverpool har gjort 40 st , hittills, vilket innebär att vi ligger på 13´e plats totalt ifråga om målfabrikation. (bl.a efter Blackburn, Norwich, Sunderland, West Bromwich osv.)
Förslag:

2012-04-23 14:34, ebbers

Målskyttet.....
Förslag:

2012-04-23 14:36, ebbers

Målskyttet.....
Förslag:

2012-04-23 14:44, ebbers

Målskyttet.....
Förslag:

2012-04-23 15:54, kiwi

Det kommer sluta med att vi köper matt jarvis och steven fletcher från wolverhampton och så är vi där igen. £15m st och lön på 800k i veckan. hurra

2012-04-23 17:13, captenG

En sak är säker, det blir ett högintressant fönster

2012-04-24 00:32, Jonas B

Det ryktas att Liverpool, Everton och Man U är intresserade av Swanseas Sigurdsson. Dalglish ska tydligen varit och sett matchen mot Bolton i lördags.

Det ryktas att Liverpool, Everton och Man U är intresserade av Swanseas Sigurdsson. Dalglish ska tydligen varit och sett matchen mot Bolton i lördags.

2012-04-24 00:33, Jonas B

Sorry för trippel posten

2012-04-24 15:01, beccida

Vi behöver följande spelare i sommar:
C Eriksen/Ajax
S Sinclair/Swansea
V Moses/Wigan

Ny Manager R Martinez i Wigan som står för offensiv fotboll.
K Dalglish kvar i någon annan roll i klubben.

Förslag på uppställning

Reina

Kelly   Skrtel  Agger  Enrique

Gerrard   Lucas    Eriksen

Moses/Downing  Suarez   Sinclair

Avbytare: Målvakt,Coates,Flanagan,Robinson,Hendo,Carroll,Moses/Downing,Adam
Spearing,Bellamy,Shelvey

Försvinner: Johnson, Kuyt, Maxi, Carra (ev. i tränarstaben)

2012-04-24 15:03, beccida

C Eriksen/Ajax
S Sinclair/Swansea
V Moses/Wigan

Förslag på uppställning

Reina

Spearing,Bellamy,Shelvey

2012-04-24 15:09, beccida

C Eriksen/Ajax
S Sinclair/Swansea
V Moses/Wigan

Förslag på uppställning

Reina

Spearing,Bellamy,Shelvey

2012-04-24 15:27, beccida

C Eriksen/Ajax
S Sinclair/Swansea
V Moses/Wigan

Förslag på uppställning

Reina

Spearing,Bellamy,Shelvey

2012-04-30 12:19, DjYNWA

Tror starkt på Elm, kommer vara grym om 1-2år. En stabil mittfältare som gör mycket mål i AZ alkmaar.

2012-04-30 12:19, DjYNWA

Tror starkt på Elm, kommer vara grym om 1-2år. En stabil mittfältare som gör mycket mål i AZ alkmaar.

2012-04-30 14:55, Elfstedt

Cavanni !

2012-04-24 16:39, Jose Enrique

Anfallarna gör inte mål därför att de är ensamma i boxen. In med djupledslöpande mittfältare och spela snabba kanter så att det är 4-5 spelare i boxen hela tiden. DÅ, kommer anfallarna att göra fler mål. De har INTE blivit sämre avslutare i Liverpool, men de måste dela försvararnas uppmärksamhet.
Därför mitt förslag:
                             Reina
GJ          Skrtel           Agger             Enrique

Ben-Arfa    Eriksen     Gerrard         Downing/Sinclair

Carroll      Suarez

*Lucas tar antingen Gerrards eller Eriksens plats om han är i fjolårets form.

2012-04-24 17:25, Mark

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article14729393.ab

snälla säg att det inte är sant.. Ännu en floppvärvning

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article14729393.ab

sorry för trippelpost

2012-04-25 15:10, captenG

Varför skulle Elm vara en floppvärvning, Suarez kom från Holland efter en riktigt fin säsong, han har ju verkligen inte floppat. Elm är en riktigt bra spelare som också är målfarlig!

2012-04-25 18:16, Ottosson

Det jag ser som det största frågetecknet med Elm är om han har mentaliteten för att spela i en storklubb redan nu.

2012-04-25 18:16, Ottosson

Det jag ser som det största frågetecknet med Elm är om han har mentaliteten för att spela i en storklubb redan nu.

2012-04-26 19:06, hermes666

Müller tycker jag skulle vara ett intressant och realistiskt alternativ att värva i sommar. München har ju gubbar så det räcker och blir över på hans position.

2012-04-26 19:06, hermes666

Müller tycker jag skulle vara ett intressant och realistiskt alternativ att värva i sommar. München har ju gubbar så det räcker och blir över på hans position.

2012-04-26 19:09, hermes666

2012-04-26 19:58, pelle67

Vi behöver en striker som levererar regelbundet: Förslag 1: Falcao Förslag 2: Higuain - allra helst Gomez(önskedröm) dom andra är realistiska. Sedan två hungriga mittfältare med spring och kraft nämligen Kevin Boateng och Hamsik. Sedan håller jag med om en ny innerback också - Carra ingår i ledarstaben istället.

Följande lag kan jag tänka mig:
Pepe - Kelly, Agger, Skrtel, Johnson - Lucas - Gerrard,Boateng- Hamsik - Suarez, Falcao.  Jag vill spela med en mittfältsdiamant.

På bänken unga och hungriga killar plus lite rutin. Spearing, Enrique, Shelvey, Caroll, Henderson(får ett år till), Coates, Downing, Bellamy.

Ett frågetecken är det kring Gerrards status - han har inte presterat på de två senaste säsongerna som bara han kan.

Sälj Kuyt, Maxi, Adam(måste!), Aqui, Cole.

Ev. behöver vi ändra på ledarsidan också då KK inte är den bästa matchmanagern. Sena byten och otydlig taktik. Men han ska behållas kring laget för att få den rätta andan som håller på att komma på plats. Förutom alla dessa bortförklaringar kring resultaten.

Vet att detta är gnäll, men vi förtjänar bara det bästa!

Sammantaget borde inte detta blir alltför dyrt för klubben.

2012-04-26 20:28, Robbee

Pelle67: Billigt? Falcao lär säkert gå på på uppåt 500 millar, Hamsik 200-250:-, Boateng lär väl kosta runt 150:-. Om vi också ska ha en mittback som kan gå in och leverera direkt så lär väl han gå på uppåt 100-150 millar.

YNWA

2012-04-27 01:05, Ottosson

Denna tråden blir bara mer och mer tragisk. Come on, det är inte FM12 vi spelar.

Och vad har hänt med att STÅ BAKOM våra spelare. Nu ska plötsligt Adam, Carroll, Henderson etc etc bort. Får man inte mer än 1 säsong på sig längre? En säsong när hela laget har varit dåligt?

Många av lagen här hade inte ens araberna i Man City haft råd med...

2012-04-27 01:06, Ottosson

Denna tråden blir bara mer och mer tragisk. Come on, det är inte FM12 vi spelar.

Och vad har hänt med att STÅ BAKOM våra spelare. Nu ska plötsligt Adam, Carroll, Henderson etc etc bort. Får man inte mer än 1 säsong på sig längre? En säsong när hela laget har varit dåligt?

Många av lagen här hade inte ens araberna i Man City haft råd med...

2012-04-27 08:56, Jose Enrique

Vill tilläga att om mitt lag inträffar skall Sterling och Shelvey lånas ut till en PL-klubb.
PS: Boateng kostar 300 mille, Hamsik nästan lika mycket. Falcao minst 500 mille. Alldeles för dyrt.

2012-04-27 09:34, VST

Jag vet vi dumpar alla gubbar och blir ett nytt Chelsea/City. Heja oss!

2012-04-27 09:35, VST

Jag vet vi dumpar alla gubbar och blir ett nytt Chelsea/City. Heja oss!

2012-04-27 10:45, w1n

Vi har U-lag som är bland de bästa i europa. börja med att se över vilka som skall in därifrån och bygg laget på lite längre sikt.

Vi har ett A-lag som skall vara i topp i PL. Jag tror, och ägarna verkar med insett, att det inte är spelarna det är fel på utan att vi skall investera i bättre träningar och psykologi. alltså rensa lite i de leden först.

I övrigt ser jag: en ut = en in. Kuyt och Maxi (bellars och carra på sikt) bör ersättas med yngre och hungrigare spelare. Jag vill inte se några storköp på 500 Msek som underpresterar. gör en riktigt scoutinginsatts och köp spelare som växer in i klubben, titta på newcastle som är fruktansvärt smarta på transfermarknaden. Plus att de lyckas att få nyförvärven att prestera direkt, vilket har tagit betydligt längre tid för oss

2012-04-29 07:28, jeppe76

Giroud och Huntelaar tack + Hazard

2012-04-29 07:28, jeppe76

Giroud och Huntelaar tack + Hazard

2012-04-29 09:00, kiwi

snackas om Gaston Ramirez en del på forumen.. :)

http://www.clubcall.com/liverpool/bologna-ace-linked-with-reds-1421913.html

2012-04-29 09:29, R.Fowler

Gago i Roma har ett utgående kontrakt ett alternativ kanske

2012-04-29 17:20, Robbee

Hoilett och/eller Moses hade ju varit något. Vi hade fått rejält med fart på kanterna med dessa två iaf. Lägg därtill Sterling samt Downing så har vi ett schyst upsätt av kantspelare.

2012-04-29 18:26, mqi

Det har snackats lite om Ben Arfa i denna tråden. Det tycker iallafall jag skulle vara en bra värvning för truppen. En annan favorit jag har är Matt Jarvis, som det pratades en del om förra sässongen. Skulle också gärna se Sinclair och Eriksen som varit omskrivna.
Får jag dock välja endast en kvalitetsvärvning skulle den spelaren heta Eden Hazard!

2012-04-29 18:36, mqi

Justja, om vi ska släppa några spelare kan jag tycka att det är dags för Maxi och Kuyt att lämna, dessa är värd att spela mer och kommer nya kantlirare in minskar deras chanser till spel än mer. Cole hoppas jag blir kvar i Lille för hans egen skull, han verkar trivas där. Aquilani är lite samma sak. Båda dessa skulle dock inte skada att ha i truppen heller. Dessa är dock inga spelare som bringar stora inkomster, här bör man kanske fundera på att sälja en sån spelare som Glen Johnson som jag tror kan inbringa bra med stålar. Dock tycker jag att han är klasser bättre än Kelly (som jag vill se mer i mittbacksrollen) fortfarande och dessutom funkar bra på vänsterkanten i väntan på att Robbo tar ett steg ytterligare i sin utveckling som ersättare för Enrique!

2012-04-29 20:38, Erik Ramstedt

Känns som om det ska mycket till för att Aquilani och Cole ska ha någon framtid i Liverpool. Skulle annars vara bra spelare att använda som delbetalning, men då ska nog båda vara beredd att gå ned rätt rejält i lön, något som känns tveksamt att Cole skulle kunna göra, hehe. Exempelvis skulle Gaston Ramirez - Aquilani kännas som en bra affär för båda parter.
Känner spontant att Gaston känns som den hetaste kandidaten att signa av dessa unga talanger som det snackas om pga landsmännen som befinner sig i klubben. Dock räknar jag med att vi hör av oss om exempelvis spelare som Muniain och Hazard, om det finns ett ömsesidigt intresse är det bara att gå all in.

Kommer att bli ett oerhört intressant fönster, hoppas att vi kommer att vända våra blickar mot Frankrike och Holland där jag tycker att det finns många riktigt intressanta blivande storspelare.

2012-04-29 21:10, todi97

Moses (wigan) och Giroud (montpiller) är 2 st intressanta och realistiska nyförvärv i sommar

2012-04-30 09:51, G

Rasmus Elm är klar för Pool (enligt the sun) så man får väl ta det med en nypa salt än så länge.

Rasmus Elm är klar för Pool (enligt the sun) så man får väl ta det med en nypa salt än så länge.

Cavanni !

Cavanni !

Cavanni !

Cavanni !

Cavanni !

2012-04-30 14:56, Elfstedt

Oj va fel de blev sorry ...

2012-04-30 17:48, PEACErich77

Elfstedt:
Felstavningen eller septupelkommentaren?

2012-04-30 17:48, PEACErich77

Elfstedt:
Felstavningen eller septupelkommentaren?

2012-04-30 22:02, captenG

Som LFCForssi skrev på FM-tråden så om man bara trycker EN gång på "spara"knappen och sen uppdaterar sidan så får man bara ett inlägg :)

2012-05-01 16:31, Jose Enrique

Vad har Elm för kvalitér? Har sett lite i landslaget, men jag kommer inte ihåg bara för det :D

2012-05-01 23:40, captenG

På tal om kreaktiv ytter, Atleticos Arda Turan, riktigt bra i de matcherna jag sett (EU-league och nån match i ligan) Han känns som en "drömvärvning" för mig..

2012-05-02 19:11, Jose Enrique

Cahill,Mata,Marin,Young,Jones och Podolski är bara några av de spelare vi ryktats vilja ha senaste åren men valt annan klubb i slutändan.
Jag vill att klubben agerar snabbt i sommar.

2012-05-04 17:20, Toxteth terror

Das Bost, Giovinco, Arda Turan, Gaston Ramirez, Asamoah (udine)
Flera bilbaospelare.

Som ovan skrev, vi har varit för sega och inte insett att det är betydligt bättre att vara ute i tid och betala överpris för spelarna man helst vill ha än att vänta och betala överpris för spelarna som fanns kvar.

Går inte att tro att vi kan pruta när vi inte har CL, vi måste få klubben att vilja sälja till oss.

2012-05-07 21:47, Robbee

In:
Victor Moses
Hoilett
Luuk De Jong

Tre unga realistiska spelare som jag är rätt säker på att de kan gå in och leverera direkt. Plus att de inte kostar alltför mycket. Alternativt en ny mittback också.

Ut:
Maxi
Kuyt
Aurelio
Carra slutar
Adam
Henderson (?)

YNWA

2012-05-10 23:06, Mark

Gillar din idé CaptenG!

Men... Ägarna vill ju värva "ungt", vilket jag tror blir problemet där.

Men man kan ju hoppas :)

2012-05-10 23:06, Mark

Gillar din idé CaptenG!

Men... Ägarna vill ju värva "ungt", vilket jag tror blir problemet där.

Men man kan ju hoppas :)

2012-05-10 23:48, the.spanish.lad

Forlan ville man ju ha hit för 2-3 år sedan, men brist pga pengar uteslöt den drömvärvningen till Torres. Tyvärr.

2012-05-08 11:11, mightyice

Jag tycker det är ok att köpa in färdiga stjärnor till första 11an men att bänken skall fyllas på från akademin.  Detta gör att pengarna borde räcka till större  stjärnor. Ta tex yttermittfältare där vi nu har Maxi, Downing, Kuyt, Bellamy, Samt Hendersson då han mest spelat där. 5 spelare med högre löner. Skulle vi skära ner dom 3 till spelare med högre stjärnstatus och fylla på dom 2 sista platserna med akademin med tex Sterling och Suso. Våran högstanivå skulle höja sig med bättre spelare i första, men jag tror inte lägsta nivån sjunker så mycket med Sterling och Suso. Detta skickar possitiva signaler till Akademin om att det finns större chans att få A-lags matcher i Liverpool än tex våra konkurenter vilket gör att vi får lättare att få in dom bästa unga stjärnorna. På ytterback platser har vi ju nästan så om man tar bort Auerllio En rutinerad i Enrique och Glen på vardera kant sedan juniorer som täcker upp. Jag gillar Benitez men han var alldeles för dålig på att låta juniorer få chansen i tävlingsmatcher. Men 3 år i rad har liverpool haft den yngsta debutanten i premierleague det är grymt

2012-05-08 11:11, mightyice

Jag tycker det är ok att köpa in färdiga stjärnor till första 11an men att bänken skall fyllas på från akademin.  Detta gör att pengarna borde räcka till större  stjärnor. Ta tex yttermittfältare där vi nu har Maxi, Downing, Kuyt, Bellamy, Samt Hendersson då han mest spelat där. 5 spelare med högre löner. Skulle vi skära ner dom 3 till spelare med högre stjärnstatus och fylla på dom 2 sista platserna med akademin med tex Sterling och Suso. Våran högstanivå skulle höja sig med bättre spelare i första, men jag tror inte lägsta nivån sjunker så mycket med Sterling och Suso. Detta skickar possitiva signaler till Akademin om att det finns större chans att få A-lags matcher i Liverpool än tex våra konkurenter vilket gör att vi får lättare att få in dom bästa unga stjärnorna. På ytterback platser har vi ju nästan så om man tar bort Auerllio En rutinerad i Enrique och Glen på vardera kant sedan juniorer som täcker upp. Jag gillar Benitez men han var alldeles för dålig på att låta juniorer få chansen i tävlingsmatcher. Men 3 år i rad har liverpool haft den yngsta debutanten i premierleague det är grymt

2012-05-10 16:46, captenG

Forlan? Vet att han inte blir så värst mycket yngre men ändå. Han kanske kan få en nystart i liverpool, killen har näsa för mål också!

2012-05-10 16:46, captenG

Forlan? Vet att han inte blir så värst mycket yngre men ändå. Han kanske kan få en nystart i liverpool, killen har näsa för mål också!

2012-05-10 20:47, HOLT

Verkar som Liverpool och AZ är överens om ett pris på £7M för Elm.

2012-05-10 23:49, the.spanish.lad

Slopa "pga" och sätt in "på" istället ^

2012-05-11 08:26, Bently

Nån som vet vem Younes Belhanda är? En journalist/liverpoolsupporter på lokalblaskan önskar sig honom i sommar men jag har ingen aning.

2012-05-11 08:53, VST

Younes Belhanda spelar i Montpellier som för närvarande leder Ligue 1. Han tillsammans med Olivier Giroud står för det mesta framåt. Mycket talar väl för att dom lämnar om det kommer in bra bud, men det blir dyrt. Dock lär de väl inte välja bort CL-spel?

2012-05-11 09:00, VST

Och någon av dessa två herrar, eller båda, hade jag gärna sett i vårt nya matchställ!

2012-05-11 09:22, Bently

Aha, tack då fattar jag. Har riktigt dålig koll på franska ligan men det låter ju intressant.

2012-05-12 07:44, Bently

Vilken vi än värvar som är europé samt spelar i EM måste bli klar innan. Annars finns risken att priset dubblas i värsta fall. Dessutom kan ju fler klubbar blanda sig i om killen spelar bra i EM.

2012-05-13 11:08, Lpool

Afellay? han kanske vore något? har hört att Barca ska göra sig av med honom, vet dock inget pris men det jag har sett av honom sen tidigare har imponerat på mig!

Afellay? han kanske vore något? har hört att Barca ska göra sig av med honom, vet dock inget pris men det jag har sett av honom sen tidigare har imponerat på mig!

2012-05-13 11:09, Lpool

2012-05-13 11:12, Lpool

2012-05-14 15:59, VST

Det är väl troligt att Kuyt, Maxi, Aurelio (redan klart att han lämnar jag vet) och Adam kanske lämnar? Kommer Aqua hem behöver vi inte bredda innermittfältet. Lägg då istället pengar på nämna Elia och en striker av rang. Detta samtidigt som man ger Sterling chansen. Backlinjen känns stabil och vi har bredd där om inget oförutsägbart händer..

2012-05-14 16:23, donaldt

Inte Elia. Han har knappt presterat någonstans väl, bänkad i både Hamburg och Juventus. (har för mig att det beror på hans attityd och mycket gnäll)

2012-05-14 16:23, donaldt

Inte Elia. Han har knappt presterat någonstans väl, bänkad i både Hamburg och Juventus. (har för mig att det beror på hans attityd och mycket gnäll)

2012-05-14 21:42, Stinkyofiddles

Skulle man inte kunna få Jarvis relativt billigt kanske?

Vore en bra truppspelare ifall Maxi och Kuyt lämnar

2012-05-14 12:30, SpiritOfShankly

Kenny Dalglish ligger risigt till i Liverpool. FSG kräver en förklaring till varför de stora spelarköpen inte har inneburit bättre resultat på planen. Liverpool förväntas ge besked om Dalglishs framtid inom en mycket snar framtid; det är osannolik att han sparkas från klubben, men hans roll skulle kunna bli en annan - eller åtminstone skulle hans makt möjligtvis minska. Ett alternativ vore att ge Dalglish en lite annan roll och anställa en ny coach. En som FSG har blivit imponerad av är Roberto Martinez, vars kontrakt med Wigan håller på att gå ut. Även andra, som exempelvis Ian Ayre, ligger risigt till i Liverpool, då FSG inte gillade hans agerande i samband med bråket mellan Suarez och Evra (The Times).

FSG överväger stora förändringar, där Roberto Martinez är het favorit till att ta över managerjobbet av Kenny Dalglish. FSG är djupt oroliga över resultaten i Premier League, som ju har varit mycket svaga. Rykten gör gällande att Martinez kan komma att anställas som ny Liverpoolmanager inom kort, men det finns fler intressenter, då WBA och Aston Villa är angelägna om att rekrytera honom, samtidigt som Chelsea är imponerade av hans utveckling. FSG kommer troligtvis inte att sparka Dalglish rakt av, men han kan komma att bli erbjuden ett styrelsejobb, då Martinez betraktas som den typen av ung manager som behövs för att leda Liverpool i en ny era (The People).

http://liverpool.fotbollsbloggar.nu/

Kenny Dalglish ligger risigt till i Liverpool. FSG kräver en förklaring till varför de stora spelarköpen inte har inneburit bättre resultat på planen. Liverpool förväntas ge besked om Dalglishs framtid inom en mycket snar framtid; det är osannolik att han sparkas från klubben, men hans roll skulle kunna bli en annan - eller åtminstone skulle hans makt möjligtvis minska. Ett alternativ vore att ge Dalglish en lite annan roll och anställa en ny coach. En som FSG har blivit imponerad av är Roberto Martinez, vars kontrakt med Wigan håller på att gå ut. Även andra, som exempelvis Ian Ayre, ligger risigt till i Liverpool, då FSG inte gillade hans agerande i samband med bråket mellan Suarez och Evra (The Times).

FSG överväger stora förändringar, där Roberto Martinez är het favorit till att ta över managerjobbet av Kenny Dalglish. FSG är djupt oroliga över resultaten i Premier League, som ju har varit mycket svaga. Rykten gör gällande att Martinez kan komma att anställas som ny Liverpoolmanager inom kort, men det finns fler intressenter, då WBA och Aston Villa är angelägna om att rekrytera honom, samtidigt som Chelsea är imponerade av hans utveckling. FSG kommer troligtvis inte att sparka Dalglish rakt av, men han kan komma att bli erbjuden ett styrelsejobb, då Martinez betraktas som den typen av ung manager som behövs för att leda Liverpool i en ny era (The People).

2012-05-14 21:42, Stinkyofiddles

2012-05-14 21:44, Stinkyofiddles

2012-05-14 21:44, Stinkyofiddles

2012-05-14 12:31, SpiritOfShankly

Oj, sorry för alla "inlägg" mitt internet på jobbet cepade, hoppas ni har översikt för detta!

2012-05-14 15:50, hbygnagare

Nu vet inte jag om någon annan har skrivit upp honom men de flesta här är väl överens om att vi behöver en fartfylld och frejdig ytter?

Med tanke på att Eljero Elia själv har gått ut och sagt att han vill lämna Juventus så är väl han det perfekt nyförvärvet?

2012-05-15 06:10, Mark

Sinclair i Swansea vore inte fel!

2012-05-15 08:04, Fredzinho

Går Hazard till City kanske det kan öppna upp för en flytt till oss för Adam Johnson?

2012-05-17 11:09, hbygnagare

Det jag har sett av Elia framför allt i landslaget har han varit bra.

Håller med dig Fregen, om Hazard går till City borde Johnson inte vara sugen på att vara kvar där då han inte lär få så mycket speltid.

2012-05-17 12:13, nippe

Frågan är vad som händer med alla Kennys planer inför transfers. Stannar Kuyt med ny manager? ÄR spelare som Elm och Belhanda aktuella fortfarande?

Vi måste få in ny manager snabbt som kan få in spelare. Vill verkligen ha in Belhanda.

2012-05-17 12:13, nippe

Frågan är vad som händer med alla Kennys planer inför transfers. Stannar Kuyt med ny manager? ÄR spelare som Elm och Belhanda aktuella fortfarande?

Vi måste få in ny manager snabbt som kan få in spelare. Vill verkligen ha in Belhanda.

2012-05-18 20:33, member1020

mina förslag på anfallare/mittfältare är Yakubu (Blackburn) Hoolahan (Norwich) 

Jonas (Valencia) Belhanda (Montpellier)  och Falcao (Atletico Madrid) 

lägg till Joey Barton, det är för få röda kort i Liverpool : )

2012-05-18 20:34, member1020

2012-05-18 20:34, member1020

2012-05-20 13:33, captenG

Vad som helst bara vi inte säljer suarez, VAD SOM HELST. Kan hända att jag överskattar Suarez men jag tycker han är så j*vla bra. Dessutom sålde vi ju Torres för £ 50 och enligt mig är Suarez värd minst lika mycket

2012-05-20 14:12, PEACErich77

Kaka sägs vara nära PSG.  Kanske skulle vi satsa på pastore?

Det sägs att den nya managern kommer få £50 m till spelarköp. Tänk rafa med de pengarna...... 

2012-05-20 14:32, 1301and

Alltså folk måste ju fatta att FSP vill värva spelare enligt samma princip som dem sköter sitt basboll lag. Detta innebär att dem värvar spelare enligt ålder och hur bra statestic spelarna har inte vilka spelare Managern vill ha. Det spelar ingen roll vilken Manager vi skaffar han komer inte ha något med nyförvärv att göra iaf.

2012-05-20 21:43, Jose Enrique

Öh.. sälja Suarez och sen vilja ha en anfallare i 25 miljoners klassen, hur tänker du där GK?

2012-05-20 21:43, Jose Enrique

Öh.. sälja Suarez och sen vilja ha en anfallare i 25 miljoners klassen, hur tänker du där GK?

2012-05-20 22:04, captenG

hahahaha! http://www.fotbollskanalen.se/england/chelseas-mest-missnojde-cl-vinnare-vill-lamna/ Hur gött är det här för en Liverpoolsupporter att se på en skala?

2012-05-20 23:47, captenG

Så du menar alltså att Suarez är ett ego? Och nej, vi kan inte skaffa en anfallare för 30 pund som är lika bra/bättre än suarez! Säg någon relistisk värvning som är bättre än Suarez. Dessutom tycker jag Suarez har haft otroligt med otur denna säsong. I ajax gjorde han väl 35 mål eller nåt

2012-05-21 08:07, luxorm

Vladimir Weiss

Nån som följt den här killen nåt?

Jag såg honom ett par ggr när han satt på bänken i City och blev imponerad. Trodde han skulle blomma ut vilken dag som helst...

Ser på Wiki att han gick till Rangers och nu verkar lira i Espanyol.

2012-05-21 10:44, VST

Blir AVB manager så kommer antingen Hulk eller Falcao, helst den sistnämnde.

2012-05-24 22:09, JohnBarnes

Vore kul om vi kunde få värva 2-3 stycken på den här listan över de hetaste 50 spelarna på transfermarknaden i sommer, som Guardian har tagit fram:

http://www.guardian.co.uk/football/gallery/2012/may/24/top-50-transfer-targets-pictures?newsfeed=true

LIverpool har 2 spelare med. Kolla in bilden på Skrtl, riktigt rolig.

Jag är dock rädd att vi inte ens är så attraktiva i år att vi kan köpa någon av dessa heta spelare, tvärtom riskerar vi att förlora våra stars. Hoppas att jag har fel men just nu känns det tungt.

Vore kul om vi kunde få värva 2-3 stycken på den här listan över de hetaste 50 spelarna på transfermarknaden i sommer, som Guardian har tagit fram:

http://www.guardian.co.uk/football/gallery/2012/may/24/top-50-transfer-targets-pictures?newsfeed=true

Jag är dock rädd att vi inte ens är så attraktiva i år att vi kan köpa någon av dessa heta spelare, tvärtom riskerar vi att förlora våra stars. Hoppas att jag har fel men just nu känns det tungt.

VI hade behövt värva 2-3 stycken på den här listan över de hetaste 50 spelarna på transfermarknaden i sommer, som Guardian har tagit fram:

2012-05-24 22:46, mopi

Diego Milito för £5M låter inte fel.

2012-05-25 01:06, Red1

Ingen hemlighet att Aquilani är en bra spelare, men han verkar itne så hemskt sugen på att komma tillbaka till LFC med tanke på vad han sagt innan...och vill han inte spela för oss kan vi bra vara utan honom hur bra han än är.

2012-05-25 17:19, Bently

Vad tycker ni - finns det någon intressant på gratislistan?

2012-05-25 19:18, mopi

Emile Heskey, Danny Murphy, Michael Owen, Salif Diao!

Eller kanske Woodgate?

2012-05-26 15:53, luxorm

Behöver inte Liverpool plocka in en riktig profil i laget. En skräckinjagande livsfarlig spelare (sportsligt, inte Joey Barton livsfarlig). Gerrard och Torres va ett sånt par. Motståndarna visste att får man inte stopp på dessa så är det kört. Nu har vi ingen sån. Gerrard har varit blek och resten lyfter man knappt ögenbrynet för. De är bra spelare, men inget en annan bra spelare inte kan plocka bort.

Jag menar Downing, det är ju inte så att deras högerback darrar innan matchen.

Jag vill ha in en mittfältare som kan göra det omöjliga och en anfallare som inte går att stoppa.

Vi har ju haft det förut för faan.

2012-05-26 17:39, Red1

Hahahah att ens ni nämner Owen, skiter i om han så spelar gratis och kommer gratis.....har man valt Scums en gång tycker jag faktist man inte har något mer i LFC att göra faktist. Så nej tack till Owen iaf........in med Götze(/Hazard) im dreaming i know och Cavani dreaming big time yeah och vi kommer inte behöva oroa oss för top4 ett tag framöver! Kan ägarna räkna in dom pengarna som säkra i sin budget done deal.! Hoppas bara de lägger cash på ett tungt namn iaf i sommar.

YNWA

2012-05-26 17:39, Red1

Hahahah att ens ni nämner Owen, skiter i om han så spelar gratis och kommer gratis.....har man valt Scums en gång tycker jag faktist man inte har något mer i LFC att göra faktist. Så nej tack till Owen iaf........in med Götze(/Hazard) im dreaming i know och Cavani dreaming big time yeah och vi kommer inte behöva oroa oss för top4 ett tag framöver! Kan ägarna räkna in dom pengarna som säkra i sin budget done deal.! Hoppas bara de lägger cash på ett tungt namn iaf i sommar.

YNWA

2012-05-26 17:40, Red1

Lessen för dubbelposten...

2012-05-26 19:55, Jose Enrique

Red1/// Du tror inte att han var lite ironisk när han nämnde Owen med Heskey och Diao?

2012-05-27 00:59, Red1

@lpool
Hmm, nae faktist inte. Man kan inte märka av någon ironi om man läser hans inlägg iaf. Men kan ju mycket väl vara så...att han är ironisk alltså, men även i Gästboken(?) och på svenskafans har jag sett Owens namn poppa upp, får hoppas att dom med var ironiska isåfall för han har inget i LFC att göra om du frågar mig.

2012-05-27 11:57, mopi

Jag var ironisk för kännedom. Men Woodgate...?

2012-05-27 11:59, mopi

Och förresten kan jag se vad ni skriver om mig! :-)

2012-05-28 18:40, Hamann the man

Ian Abrahams @Moose_talkSPORT
My Liverpool source has also confirmed the Reds are genuinely interested in signing Edinson Cavani from Napoli

Ian Abraham (Talk Sport )
According to my source in Germany, Klopp is set to
be announced LFC manager noon Monday.

2012-05-28 22:46, ravenlord

Jahapp Hazard kan vi ju ta bort ur ekvationen nu då... :(

2012-05-29 03:14, Hamann the man

Är väl fortfarande rykten bara? Eller har du hittat det bekräftat? Känns som han varit klar för alla PL:s toppklubbar senaste 2 åren...

2012-05-29 03:35, Red1

Mittfältaren återvänder till Liverpool

Liverpool valde att låna ut Joe Cole till Lille under hela fjolårssäsongen. Nu verkar den 30–årige mittfältaren sugen på att återvända och kämpa för en plats.

– Jag skulle älska chansen – om de vill – att ställa allt till rätta, säger Cole till Sky Sports News.

– Jag vill inte ha det misslyckande under min karriär. Jag lyckades bra i West Ham, gjorde det bra i Chelsea och nu var jag i Frankrike och gjorde en bra säsong. Det är just den där säsongen i Liverpool. Men det är i deras händer nu. Jag accepterar vad som än händer, men jag har lågan kvar i mig och jag skulle älska att få chansen att ställa allt till rätta.

// ABs Silly blogg.

Va säger ni är han värd en ny chans? Jag självser inte honom som någon större pjäs i det pågående bygget, kanske vill vara med som avbytare göra inhopp då och då men då får han faktist ta och gå ner i lön, annars tack och hej. Men bara min lilla åsikt det......

2012-05-29 03:41, Red1

ravenlord,

Han säger "Jag skriver på för Champions League vinnaren". Hade han verkligen velat bekräfa hade han väl bara sagt att han väljer CFC, kan ju lika gärna vara oss han pratar om : P
Hade varit kul och han menade random CL vinnare och Chelski fansen blir blåsta på honom. Verkar ju redan jubla trots att som "Hamann the man" säger inget är bekräftat än. Liten nypa salt på detta tror jag, men visst låter/ser det gott ut för Chelsa och går han dit tror jag det var checken som fällde avgörandet.

2012-05-29 10:51, erikohman

Mohammed Diame har gått ut och sagt att han inte vill komma till anfield på grund av att Kenny blev uppsagd. Får hoppas att Lucas håller sig frisk hela säsongen då, med tanke på att spearing inte riktigt kan fylla den platsen lucas fyller. 

2012-05-29 10:51, erikohman

Mohammed Diame har gått ut och sagt att han inte vill komma till anfield på grund av att Kenny blev uppsagd. Får hoppas att Lucas håller sig frisk hela säsongen då, med tanke på att spearing inte riktigt kan fylla den platsen lucas fyller. 

2012-05-29 16:50, Knoddas

Från top 50 listan som The Guardian presenterar vore dessa högst intressanta att plocka in...realistiskt sett alltså...

- Lavezzi
- Hernanes
- Hoilett eller Moses

Sedan gör Suso ett grymt U19 VM för Spanien och plockas upp i A-laget tillsammans med Sterling som utvecklas ytterligare under sommaren!!!

You think?

2012-05-29 16:59, Knoddas

Från top 50 listan som The Guardian presenterar vore dessa högst intressanta att plocka in...realistiskt sett alltså...

- Lavezzi
- Hernanes
- Hoilett eller Moses

Sedan gör Suso ett grymt U19 VM för Spanien och plockas upp i A-laget tillsammans med Sterling som utvecklas ytterligare under sommaren!!!

You think?

2012-05-29 22:55, Robbee

Knoddas: Lavezzi realistisk?

2012-05-30 08:11, Knoddas

Robbee: Ja...tycker du inte det? Varför skulle han inte vilja spela i världens finaste klubb? ;) Vi får väl se...kanske inte jätterealistiskt men vore jäkligt nice. Såg nyss också att Hernanes uttalat sig om att han vill stanna i Lazio...okay då! Rom är en rätt trevlig stad!!!

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2012/05/30/3135778/i-am-not-leaving-lazio-says-hernanes

- Jackson Martinez
- Gaston Ramirez

2012-05-30 22:56, mopi

Affellay verkar på tapeten igen. Kan han vara den vi saknar på kanten?

2012-05-31 09:06, Mark

Jag hade gärna sett Affellay i Liverpool.. tycker synd om honom som aldrig får chansen i barca.

Iofs så har han varit skadad ofta. Men ändå.

Jag hade gärna sett Affellay i Liverpool.. tycker synd om honom som aldrig får chansen i barca.

2012-06-02 22:19, captenG

Nån som har någon koll på Belgiska ligan? Surfade in på Skytteligor.se för att kolla lite, kollade även ålder. Nån som jag fastnade för var en vid namn Jelle Vossen, född 89, Belgien verkar ju onekligen vara grymma på att producera talanger! Någon som vet mer om Belgiska ligan?

2012-06-03 15:16, Mark

Jaha, Kuyt lämnar. Då lär vi vänta oss ett offensivt nyförvärv iaf?

2012-06-03 15:42, Mark

Jaha, Kuyt lämnar. Då lär vi vänta oss ett offensivt nyförvärv iaf?

2012-06-04 09:05, nei4906

Väldigt mycket rykten om Chris Dempsey på norska forumet....känns så där

2012-06-04 09:08, nei4906

2012-06-04 09:15, nei4906

2012-06-04 10:28, VST

Hur kan Dempsey kännas sådär? Producerad 21 mål i FULMHAM förra året och är sjukt underskattad.

2012-06-08 01:42, alexi_rohr

Enligt Twitter-rykten ska Maxi Rodriguez tydligen lämna klubben för sin gamla klubb, Newell´s Old Boys. Kul för honom om han får avsluta sin karriär där han en gång började.

Något som jag vill ha svar på inom kort är vad man tänkt göra med Aquilani och Cole. Joe Cole som fyller 31 år i höst blir väl knappast bättre. Han kan få lämna om han vill. Aquilani var intressant för tre år sedan, ser tyvärr ingen framtid för honom i klubben. Förvisso har de två gjort relativt bra ifrån sig i klubbarna de varit på lån hos. Får väl se hur situationen ser ut om några veckor. 

2012-06-08 13:56, Red1

Dempsy i LFC?? Mmmm gärna! Har alltid tyckt om honom även om de flesta ggr jag sett honom har det varit när just LFC mött dom lite i landslag med men hursomhelst ja tack på de!! Tror han bara har gott att tillföra klubben och truppen,,,Maxi är en spelare jag gärna ser stanna som truppspelare.

2012-06-09 15:25, member1020

efter att ha sett Rysslands match mot Tjeckien så hade inte Dzagojev varit helt fel. 

Det jag har hört är dock att han har chelseasympatier och att abramovic har en del kontakter i CSKA. Just därför hade det varit guld att kunna sno honom mitt framför näsan på ryssen. skulle avsky om ännu en klasspelare skulle ansluta sig till "the dark side".  

2012-06-11 22:09, todi97

Gör klart med Yarmolenko nu direkt innan Milan tar han!! :D

2012-06-11 22:10, todi97

Gör klart med Yarmolenko nu direkt innan Milan tar han! ;D

2012-06-11 23:17, Lessfat

Efter Ukraina-Sverige: Är det någon som vill att Elm flyttar till Liverpool? Han får dock gärna visa de kvaliteter som det ryktas om att han har i sig under de två kommande matcherna i em-slutspelet.

2012-06-11 23:17, Lessfat

Efter Ukraina-Sverige: Är det någon som vill att Elm flyttar till Liverpool? Han får dock gärna visa de kvaliteter som det ryktas om att han har i sig under de två kommande matcherna i em-slutspelet.

2012-06-12 07:32, Bently

Haha, precis vad jag sa också - köp Yarmolenko! :)

Och nej, som Elm spelade igår så har han inget i LFC att göra men nu gjorde ju så gott som hela laget en jäkla skitmatch så man kanske inte ska dra för stora växlar på det.

2012-06-12 07:34, Bently

Jo, ett litet tips för att undvika att meddelanden upprepas - klicka bara en gång på "Sparaknappen" och sen på uppdatera sidan knappen i webbläsaren.

2012-06-12 16:57, Bently

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2012/06/12/ramirez-hett-byte-bland-toppklubbarna/

Uruguyan! 

2012-06-12 23:53, Aeon

Dzagoev kan vi gärna få sno framör näsan på Chelsea om det nu är möjligt då han har Lampard som förebild samt att Abramovich har kontakter i hans klubb CSKA Moskva...

2012-06-13 00:05, captenG

Sigurdson verkar vara väääääldigt nära nu. Är ganska säker på honom. Antagligen Rodgers första nyförvärv! Jäkligt bra känsla!

2012-06-13 10:30, charlie_w

Kan inte låta bli att imponeras av Denisov. Hur lugn som helst med bollen, passningssäker som få, tror inte han spelat bort en boll på två matcher?

2012-06-13 10:30, charlie_w

Kan inte låta bli att imponeras av Denisov. Hur lugn som helst med bollen, passningssäker som få, tror inte han spelat bort en boll på två matcher?

2012-06-13 15:47, captenG

Är det någon som vet hur avtalet mellan LFC och Nacional ser ut? En viss Damiao spelar ju i Nacional (Coates ex-klubb), Var det inte något med att "vi" har förtur på Nacionalspelarna? Det vore ju grymt! 

2012-06-13 16:02, V1klund93

När du skriver "en viss Damiao" så tänker jag på brassen Leandro Damiao som spelar i Internacional i Brasilisen. Inte Nacional i Uruguay...

2012-06-13 16:11, captenG

Jaha, haha! Attans också!

2012-06-19 21:14, Aeon

Enligt liverpool-rumours.co.uk så har LFC inlett förhandlingar med CSKA om möjlig

Flytt för Doumbia...

2012-06-19 21:14, Aeon

Enligt liverpool-rumours.co.uk så har LFC inlett förhandlingar med CSKA om möjlig

Flytt för Doumbia...

2012-06-19 22:17, mopi

Killen som designat det potentiella tredjestället går rätt in i min startelva i alla fall!

2012-06-23 00:04, Buddha68

Jag vill ha Ben Arfa i vårt älskade Liverpool. Ben Arfa är en skön mittfältare som kan göra det som ingen motståndare förväntar sig!

2012-06-26 17:35, Daniel Agger

Undrar när vårt/våra första nyförvärv blir klart/klara känns som om alla andra lag ligger före oss. 

Undrar när vårt/våra första nyförvärv blir klart/klara känns som om alla andra lag ligger före oss. 

2012-06-27 17:59, swedele

Tror på pool i år nu har Carroll,henderson,downing o grabbarna en säsong i häcken. Men skulle behöva en till bra forward och lite mittfältare. Adam helt enkel för dålig gillar spearing som fan ger alltid 100% på matcherna men räcker inte till han kommer inte bli bättre än vad han är nu och är väldig tveksam att lucas kommer bli lika bra/bättre igen. Dock är jag väldigt förväntansfull på Sterling där har vi nog en blivande stjärna! Adam johnson, eriksen skulle jag vilja ha in i vårt lag sen nån ung lovande forward, Tror även lite på shelvey denna säsong dags att bevisa att han är värd att bära den röda tröjan. If you can´t support us when we lose or draw don´t support us when we win!

2012-06-27 17:59, swedele

Tror på pool i år nu har Carroll,henderson,downing o grabbarna en säsong i häcken. Men skulle behöva en till bra forward och lite mittfältare. Adam helt enkel för dålig gillar spearing som fan ger alltid 100% på matcherna men räcker inte till han kommer inte bli bättre än vad han är nu och är väldig tveksam att lucas kommer bli lika bra/bättre igen. Dock är jag väldigt förväntansfull på Sterling där har vi nog en blivande stjärna! Adam johnson, eriksen skulle jag vilja ha in i vårt lag sen nån ung lovande forward, Tror även lite på shelvey denna säsong dags att bevisa att han är värd att bära den röda tröjan. If you can´t support us when we lose or draw don´t support us when we win!

2012-06-27 18:02, swedele

2012-06-27 18:04, swedele

sorry för 3 inlägg

2012-06-27 18:05, swedele

Ryktas även att pato vill till england där har vi en snabb forward det gillas, Välkommen till pool Pato

2012-06-28 12:36, Kjellberg

En av dom bättre värvningarna Liverpool borde göra till nästa säsong är självklart en jänkare från Fulham! Clint Dempsey!

http://www.youtube.com/watch?v=yAwtEhG6_fE

Sedan en anfallare av klass om man får han för ett hyfsat pris.

Seydoue Doumbia från CSKA!

http://www.youtube.com/watch?v=4y_T4_FZ770

Sedan en till spelare från Newcastle skulle inte vart fel vid namn.

Jonás Gutiérrez!

http://www.youtube.com/watch?v=3dr4jdzLT9o

Det vart mina 3 önskemål till vi sparkar igång säsongen i augusti!

YNWA

En av dom bättre värvningarna Liverpool borde göra till nästa säsong är självklart en jänkare från Fulham! Clint Dempsey!

Jonás Gutiérrez!

YNWA

Jonás Gutiérrez!

YNWA

Jonás Gutiérrez!

YNWA

Jonás Gutiérrez!

YNWA

Jonás Gutiérrez!

YNWA

2012-06-28 12:37, Kjellberg

Jonás Gutiérrez!

YNWA

2012-06-28 13:08, Kjellberg

Jonás Gutiérrez!

YNWA

2012-06-30 21:33, captenG

Nu är Forlan kontraktslös, plocka in honom och Cavani (haha) så har vi Urugays anfallstrio! Kan det bli mycket bättre än så? :)

FSG vad väntar ni på??

2012-07-02 17:15, The Midget

Tror inte vi kommer göra några spektakulära köp i sommar, tyvärr.

2012-07-02 17:15, The Midget

Tror inte vi kommer göra några spektakulära köp i sommar, tyvärr.

2012-07-12 16:15, Mark

Jaha.. Någon som vet hur det går med Borini idag? :)

2012-07-12 16:50, Aeon

Mark: Nope, han kanske inte presenteras idag. Vissa rykten gör gällande att han presenteras imorgon men enligt The Telegraph skulle han presenteras idag. Många timmar kvar på dygnet men verkar inte lovande :(

Kommentera i tråden